Éljen az életmódváltás!

Légy optimista!

306.) - Védd az egészségedet!

2023. május 15. 15:43 - RiaRia

people-g04284170f_640.jpg

Egészségünk a legfőbb kincsünk, ez vitathatatlan. Hiába lennénk milliárdosok, hiába lennénk sikeresek az életben, ha nem törődünk az egészségünkkel, minden kárba vész, nem tudjuk pénzzel kiváltani az egészségünket, és a sikereink sem tartanának sokáig. Minden nap az kellene, hogy az első dolgunk legyen mihelyt kinyitjuk reggel a szemünket, hogy megkérdezzük magunktól: - Hogy vagyok? Mennyire vagyok egészséges, mennyire vagyok fitt, és mit tudnék tenni azért, hogy egyre jobb és jobb formában lehessek? -, Csak ha tudjuk ezekre a kérdésekre a választ, csak akkor van esélyünk egy boldog és kiegyensúlyozott életre. 

Ha betegek leszünk, néha megijedünk, hogy miért is történt ez velünk. Mégis ez az ijedtség lehet, hogy nem tart sokáig, ha kicsit jobban leszünk, azt hisszük nincs nagy baj, nem törődünk a dologgal, pedig pont ilyenkor kéne körülnézni a házunk táján, mennyire élünk jól és mennyire hanyagoljuk el magunkat esetleg. Mennyire sajnáljuk később, amikor már több erőt kell beleadni abba, hogy jobban érezzük magunkat, és csakis magunkat okolhatjuk, ha végül csak nagy küzdelmek árán sikerül visszaszereznünk a drága egészségünket. És még lehet, hogy ilyenkor sem tanulunk a hibánkból. Most én is így vagyok, épp ezért jókor jutott eszembe, hogy írjak erről, mert én is a saját csapdámba estem. Diétára kényszerültem, de egy idő után nehézkesnek találtam és gondoltam, nem baj, ha visszatérek a régi étrendemhez. Hát, ennél nagyobb baklövést aztán tényleg nem csinálhattam, mert nemcsak a súlyomon látszik, hogy nem tartom a diétát, hanem a laboreredmények is ezt igazolták. Miért nem törődünk önmagunkkal eléggé? Miért kell hogy valami rossz történjen velünk, hogy esetleg észhez térjünk még időben? Nem tudom, de saját magamon tapasztaltam a negatív vonzatát ennek. 

Most azért megfogadtam magamnak és gondolatban egy szerződést is kötöttem magammal, hogy minden este átgondolom, mire van szükségem ahhoz, hogy teljes és egészséges életet éljek minden egyes napomon. Csak öt-tíz percre van ilyenkor szükség, hogy átgondoljuk, miért vagyunk fáradtak még napközben is, mozoghatnánk-e többet mint eddig tettük, vagy talán pihennünk kellene többet, mert túlhajszoljuk magunkat. Érdekes összefüggésekre lelhetünk, ha minden este önmagunkra szánjuk ezt az öt vagy tíz percet. Kiderülne hol vétünk hibát, mi az amit jól csinálunk most is, és szükséges-e változtatni. Írjunk magunkról véleményt egy-egy nap befejeztével, őszintén tárjuk magunk elé a hibáinkat, de ugyanígy a jó tulajdonságainkat is. Ha kell, új jó szokásokat alakítsunk ki magunknak, ez változást hoz az életünkbe és így nem lesz egyhangú egyik napunk sem. Érdemes és szükséges is foglalkozni önmagunkkal, az érzelmeinkkel, a hangulatunkkal, hiszen ezektől függ, hogy hogyan is érezzük magunkat napról napra, és azért is érdemes foglalkozni önmagunkkal, hogy mindig ilyen vidámak tudjunk lenni, mint ahogy a fenti képen is látszik. :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://motivaciok-megerositesek.blog.hu/api/trackback/id/tr1018124548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása