Éljen az életmódváltás!

Légy optimista!

298.) - Nem lehet mindig nyerni.

2022. augusztus 13. 20:39 - RiaRia

strategy-g65db9c30e_640.jpg

Régebben, mikor még fiatal lány voltam, imádtam sakkozni. Édesapám tanított meg rá, és nagyon-nagyon élveztem, mert sokszor nyertem. De, mint a címből is sejted, nem lehet mindig nyerni, van, mikor kikapunk, van, amikor másé lesz a győzelem. Talán így a helyes, csak nehéz ezt megszokni. Szerettem versenyeken részt venni, mert szerettem a kihívásokat, és szerettem élményeket szerezni magamnak. A sakk megtanított rá, hogy tudjak veszíteni, és megtanított a logikus és stratégiai gondolkodásra. Mindig kigondoltam hogyan is fogok védekezni, ugyanis mindig nálam erősebb ellenfelet kerestem magamnak, és először a bombabiztos védelmet akartam kialakítani magamnak, hogy támadni tudjak. Jó sport a sakk, próbáld ki egyszer, meglátod, megszereted.

Az, hogy néha veszítünk, nem olyan nagy baj, ha tudjuk, hogy miért is történt mindez. Végig kell gondolnunk, hogy a mi hibánkból történt-e, vagy a körülmények összejátszása nem volt kellően megfelelő? Tanulni mindig tudunk, és ha fejlesztjük magunkat, akkor egyre több sikerélményünk lehet. Talán unalmas is lenne, ha mindig miénk lenne a főszerep. Van, mikor át kell tudni adni a stafétabotot. Az viszont biztos, hogy szeretünk nyerni, győzedelmeskedni, és nagyon le is tudunk lombozódni, ha véletlenül mi veszítünk. Képezd magad, fejleszd magad minden téren, hogy ha úgy adódik, tudd elviselni is a vereséget. A logikus gondolkodás mindig kisegít majd a bajból. 

Nem mindegy, hogyan is állunk hozzá egy feladathoz. Valószínű, hogy az elvárásaink között ott szerepel a győzni akarás, a győzelem, és nem szeretünk veszíteni, jobb ha mi aratjuk le a babérokat, nem más. Sokszor fog előfordulni, hogy nagyon várjuk, hogy nyerjünk, például egy nyereményjátéknál, de az élet kifürkészhetetlen, mindig okoz csalódásokat is. Ilyenkor elkedvetlenedünk, de ha végiggondoljuk, hogy mit kell legközelebb jobban csinálnunk, hogy nyerhessünk, akkor talán fordul a kerék, és majd boldogan kiálthatunk fel: - Győztünk! Mi vagyunk a nyertesek! :)

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://motivaciok-megerositesek.blog.hu/api/trackback/id/tr2717907533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása